مقالات

دستمال مرطوب چیست

این دستمال نوعی وسیله بهداشتی است که از الیاف لطیفی تشکیل شده است. این الیاف در محفظه‌های مرطوب نگهداری می‌شوند. این دستمالها اصولا بر پایه آب تولید می‌شوند و از الکل در ساخت آنها استفاده نمی‌شود.

از ترکیبات به کار رفته در این محصول بهداشتی می‌توان به فنوکسی اتانول و فتالات‌ها اشاره کرد. استفاده از این محصول سبب می‌شود حس لطافت خاصی در روی پوست به وجود بیاید. همچنین این محصول انواع آلودگی را به سرعت از روی پوست پاک می‌کند.

مزایای دستمال‌های مرطوب
دستمال‌های مرطوب به‌دلیل کاربردی و در دسترس بودن، همچنین به‌دلیل بوی خوب و لطافتی که دارند مورد علاقه بسیاری از افراد به‌خصوص خانم‌ها و مادران جوان هستند. از نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، دستمال‌های مرطوب اقتصادی و به صرفه هستند و کاربرد آنها در هر شرایطی ساده است.

تولیدکنندگان ادعا می‌کنند استفاده از این دستمال‌ها باعث می‌شود حین شستشو در مصرف آب به میزان سه برابر صرفه‌جویی شود و چهار تا هفت برابر کمتر آب را آلوده می‌کند. البته فراموش نکنید که مصرف‌کنندگان نمی‌دانند چه مقدار آب برای تولید دستمال مرطوب استفاده می‌شود.

فواید استفاده از دستمال مرطوب برای کودکان
مهم‌ترین مزیت استفاده از این دستمال این است که به سرعت آلودگی را از روی سطح پوست از بین می‌برد. برای استفاده از این محصول تنها باید دستمال را از بسته خارج کنید و بر روی محل بکشید.

فواید استفاده از دستمال مرطوب در بزرگسالان
بزرگسالان معمولا برای پاک کردن آرایش از روی صورت خود از این دستمال استفاده می‌کنند. این دستمال برای پاک کردن موقت آرایش بسیار مناسب است

جنس دستمال مرطوب
انواع مختلف دستمال مرطوب دارای جنس های متفاوتی نیز هستند که هر چه پنبه ای تر و لطیف تر باشد، جنس آن نیز بهتر خواهد بود. در برخی شرکت های هواپیمایی، دستمال مرطوب را به صورت گرم به مسافران خود می دهند که این گرما فقط حس خوشایندتری را انتقال داده ولی ربطی به مرغوب تر بودن این محصول نخواهد داشت. دستمال مرطوب معمولا حاوی آب، مواد شوینده، مرطوب کننده و گاها الکل می باشد. علاوه بر این، برخی از آن ها نیز حاوی گلیسیرین هستند که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. بافت های به کار رفته در دستمال مرطوب از الیاف پنبه، پلی استر و ویسکوز می باشد.

مزایای دستمال مرطوب
از جمله مزایای استفاده از دستمال مرطوب می توان به پاکسازی آسان پوست، ایجاد لطافت در صورت استفاده صحیح، عدم نیاز به استفاده از ترکیبات شوینده دیگر، مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد. تولیدکنندگان دستمال مرطوب ادعا می کنند که استفاده از این محصول باعث صرفه جویی در مصرف آب به میزان سه برابر شستشو صورت با شوینده خواهد بود. علاوه بر این، به میزان 5 برابر آب را کمتر آلوده می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *