مقالات

استفاده و کاربردهای دستمال های مرطوب کننده

هر آنچه که باید درباره دستمال‌ های مرطوب کننده بدانید
کاربردهای دستمال های مرطوب کننده، متناسب با موقعیت و نیاز افراد متفاوت و گسترده است. این محصول بسیار کاربردی است و در بین عموم یک شئ شناخته شده است. همه افراد با این محصول آشنایی دارند. کاربردهای دستمال های مرطوب کننده، حتی در مکان های اداری و تجاری و صنعتی مورد استفاده است. این دستمال مرطوب کننده ررا ممکن است در هر جایی ببینیم: درجیب آقایان و خانم ها، در کیف نوجوانان، در ساک مادران بچه دار، روی میز آرایش خانم ها و غیره.

دستمال مرطوب
دستمال مرطوب، دستمالی است که یک بار مصرف و دارای رطوبت است. در انواع مختلفی تولید می شود که معمولا معطر است و بوی خوشی دارد. این دستمال تقریبا می توان گفت که یک دستمال ضروری در زندگی روزمره ما انسان ها است و برای تمیز کردن پوست و بدن و حتی سطوح از آن می توان استفاده کرد.

جنس دستمال مرطوب
این دستمال پر مصرف، جنسی همانند حوله دارد و از آن به عنوان دستمال ضد عفونی کننده هم یاد می شود. به صورت قطعه ای در بسته بندی آن تولید می شود. این دستمال ها در داخل بسته بندی آن، مرطوب هستند و برای استفاده راحت تر از این دستمال ها، به طور تا شده و تکه تکه شده و منظم روی یکدیگر قرار گرفته اند تا مصرف کننده بتواند به آسانی از آن استفاده کند. گاهی اوقات هم جنس این دستمال ها را از کاغذ و بافت و یا پارچه می سازند. دستمال های مرطوب کننده به راحتی آلودگی را جذب می کنند و باعث تمیزی سطوح می شوند. به طور قطعی می توان گفت که این دستمال های مرطوب کننده، انتخاب بهتر و مناسب تری نسبت به دیگر دستمال های پارچه ای و مایعات تمیز کننده، برای تمیز کردن گرد و غبار و سطوح است. دلیل بوی خوب این دستمال های مرطوب کننده، افزودن لوسیون ها و نرم کننده ها به این محصول است.

انواع دستمال های مرطوب کننده
دستمال های مرطوب کننده، بسیار پرکاربرد و محبوب در بین مردم است. مخصوصا مادرانی دارای نوزاد هستند و افرادی که اهل آرایش کردن هستند. کاربردهای دستمال های مرطوب کننده در 3 مورد بیشترین استفاده را دارند از جمله:

  • کاربردهای دستمال های مرطوب کننده برای مراقبت ها و نظافت های شخصی
  • کاربردهای دستمال های مرطوب کننده برای تمیزی سطوح و وسایل منزل
  • کاربردهای دستمال های مرطوب کننده در تمیز کاری کار های صنعتی

    کاربردهای دستمال های مرطوب کننده
    کاربرد دستمال مرطوب برای کودکان: از دستمال مرطوب برای تمیز کردن نوزادان و کودکان که معمولا پوست حساسی دارند، استفاده می شود. دستمال مرطوب بچه ها در ظروف پلاستیکی مخصوصی تولید می شود. این ظروف مخصوص پلاستیکی، دستمال را مرطوب نگه می دارد و استفاده از آن را راحت تر کرده است.
    پد های پاک کننده آرایشی: پد های پاک کننده آرایشی، از اسفنج های فیبری تولید شده اند. که برای مصرف های مخصوص قرار گرفته شده است. این دستمال ها را به الکل و آب و مواد دیگری آغشته می کنند. در حال حاضر انواع متفاوتی از این پد های پاک کننده تولید و پخش می شوند از جمله آن می توان به: پد های پاک کننده آرایشی و پد های مخصوص ضد لک و ضد آکنه اشاره کرد که به آنها سالیسیلیک اسید و انواع ویتامین ها با خواص درمانی می افزایند. پد های ضد عفونی کننده برای جلوگیری از ایجاد عفونت هستند که آنها را به الکل آغشته می کنند و در بسته بندی های استریل قرار می دهند که در هنگام تزریق آمپول و برای درمان زخم ها استفاده می شود. این پد های الکلی باید در جعبه کمک های اولیه وجود داشته باشد. استفاده از دستمال های مرطوب، بسیار مقرون به صرفه و قیمت آن از نظر اقتصادی مناسب است. استفاده از این دستمال ها در مصرف آب به مقدار3 برابر صرفه جویی می شود. همچنین آلودگی آب را به میزان 4 تا 7 برابر کمتر می کند. از استفاده های دستمال مرطوب در خانه، می توان به تمیز کردن آشپزخانه و چربی زدایی آن، استفاده از دستمال مرطوب برای حمام، دستمال مرطوب برای سرویس های غذا خوری و سطوح از جنس شیشه، دستمال مرطوب های مخصوص برای تمیز کردن و مراقبت از ماشین ها اشاره کرد.

    کاربردهای دستمال های مرطوب کننده آرایشی و بهداشتی
    دستمال های مرطوبی که به الکل آغشته می شوند، برای پاک کردن آرایش و ناخن ها مناسب اند. دستمال مرطوب های ضد پیری و ضد آکنه، جزء این دسته هستند. خانم هایی که به آرایش کردن علاقه زیادی دارند، استفاده از این دستمال مرطوب ها بسیار مناسب است و می توانند با استفاده از آن بهره کافی را ببرند. دستمال مرطوب های بهداشتی و نظافتی معمولا برای توالت و تمیز کردن بدن و همچنین دست و پاها استفاده می شود. دستمال های مرطوب در ظرف بزرگی قرار می گیرند، که درب دار است و برای مرطوب ماندن دستمال ها در ظرف، درب ظرف در هنگام بستن، کیپ می شود. از این دستمال مرطوب ها برای از بین بردن عرق و آلودگی در سطح پوست استفاده می شود. برای پاکسازی پوست بسیار مناسب است. استفاده از دستمال مرطوب های آرایشی و بهداشتی، این قابلیت را دارند که بدون آبکشی، آرایش روی پوست را تمیز کند.

    دستمال مرطوب برای حیوانات خانگی
    استفاده از دستمال مرطوب برای مراقبت کردن و نگهداری از حیوانات خانگی، بسیار پر کاربرد است. از انواع استفاده های آن می توان به: کاربردهای دستمال های مرطوب کننده برای تمیز کردن گوشه چشم حیوانات، کاربردهای دستمال های مرطوب کننده برای تمیزی گوش یا دندان های سگ، گربه و پرندگان اشاره کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *