چرا اسپان لس

اسپان لس چیست

الیاف استفاده شده در دستمال مرطوب از جنس اسپانلس می باشد که دارای انواع و کیفیت های مختلف می باشد. در دستمال مرطوب بالاترین میزان مصرف الیاف در تولید اسپان لس مربوط به ویسکوز و پلی استر و الیاف پنبه می باشد. بصورتیکه عموماً‌ الیاف پلی پروپیلن، پلی استرو ویسکوز و سایر الیاف مصنوعی را شامل می شوند.

این الیاف می توانند بصورت خالص و یا ترکیبی بکار روند. در سالهای اخیر به الیاف طبیعی نیز به علت داشتن خصوصیات ویژه اهمیت داده شده است. مهمترین آنها الیاف پنبه می باشد که به صورت خام و یا سفیدگری شده مورد استفاده قرار می گیرد.

نرمی، دوام سازگاری با محیط زیست

با ویژگیهای اسپان لس تولید شده از الیاف پنبه، مصرف آن به علت قیمت بالای آن نسبت به الیاف مصنوعی و مشکلات تکنولوژیکی تولید، محدود شده است.

با استفاده از الیاف پنبه بازیافتی و سفید گری مشکل قیمت بالای آن نیز حل شده است و بررسی ها نشان می دهد که الیاف کوتاه پنبه سفیدگری شده به خوبی در اسپان لس قرار گرفته و مقاومت خوبی ایجاد می نماید.
در تولید دستمال مرطوب از الیاف اسپان لس خارجی با بهترین کیفیت استفاده می شود. که با تلفیق فرمولاسیون اختصاصی آذران پوشش، به دستمال مرطوبی با بهترین کیفیت تبدیل می شود که مناسب برای انواع استفاده ها می باشد، که من جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

دستمال الکلی

دستمال مرطوب

دستمال آرایش پاک کن

دستمال کودک

دستمال بهداشتی بانوان


ویژگی های اسپان لس

از پارچه های اسپان لس برای مصارف متعددی میتوان استفاده کرد که از جمله شناخته ترین این محصولات میتوان به دستمال و حوله های یکبار مصرف موجود در آرایشگاهها اشاره نمود. مواد اولیه مورد استفاده در تولید اسپانلس ، به صورت صد در صد الیاف پنبه ، بامبو ، ویسکوز ، پلی استر ، پلی پروپیلن ، پلی آمید و یا در صورت نیاز ترکیبی با درصدهای متفاوت از آنها می باشد.

1.

جذب آب بالا

2.

تنفس پذیری

3.

انعطاف پذیری و مقاومت بالا در کشش های طولی و عرضی

4.

تنوع وزنی و رنگی بالا

5.

بدون ایجاد حساسیت

6.

قابل بازیافت

7.

کاربردهای گسترده در صنعت

8.

کاربرهای گسترده اسپان لس در پزشکی

9.

اسپان لس در عرض و طول دارای مقاومت کششی بالایی میباشد و به راحتی پاره نمیشود.